2010-12-06

Julklappar

Nu är det dags att ta tag i julklappsköpen på allvar :)

Tror jag ska be den äldste sonen att hänga med till Marieberg och hjälpa till med kläder till lillebror, han behöver verkligen nya.

Det värsta är att han inte själv är intresserad av kläder och jag tror det är bättre att säga att det är Kalle som valt kläderna än att jag gjort det, storebror litar man ju på :)



Måste även kolla med sambons brorsbarn, vad de önskar sig. Vi brukar alltid vara ute i sista minuten med klapparna, men nu iår när jag är arbetslös, så ska vi vara ute i god tid!



Oooops, kom precis på att jag måste skicka iväg till a-kassan......brb, som yngste sonen skulle skriva :)



OK, nu är jag tillbaka igen!

Viktiga grejer när man är arbetslös, att kassakorten kommer in i tid. OM man nu ska se några fördelar med att vara arbetslös...........måste ju försöka åtminstone


  1. Jag får "lön" utan att göra ett skit

  2. Jag får "lönen" utbetalt var 14:e dag

  3. Jag kan utveckla sig själv

  4. Träning, jag kan gå på alla pass dagtid

  5. Jag kan ta hand om min hund, med långa promenader

Jag ska fortsätta fylla på den listan, men så finns ju listan med fördelarna att ha ett jobb och den är ju naturligtvis mycket lääääääängre...........det är jag tacksam för!


Den listan kanske kommer i eftermiddag, för nu ska Doris och jag träffa våra prommiskompisar och gå vår 7 km runda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar