2010-02-12

Nu är det dags igen.....

Jag har tränat väldigt mycket (tycker jag själv)3 ggr/v, har väl lyckats gå ner några kilo, men det är alldeles för många kvar, så NU är det DAGS för LCHF igen.....
Jag körde förra året, från 1/1-09 och ända fram till i början av juni, jag gick ner 10 kg, hade bara ca 5 kg kvar till "matchvikten".....
Nu undrar ni varför började jag äta normalt igen? Jo, jag cyklade faktiskt Halvvättern, en liten cykelfärd på ynka 15 mil!!!, då tänkte jag innan att jag måste få i mig lite kolhydrater under loppet, man kan väl inte cykla 15 min UTAN kolhydrater?

Det är ju så också att i depåerna så finns det egentligen endast kolhydrater som serveras (har cyklat Tjejvättern några ggr, så jag vet), men detta blev då början till mitt förfall, för har man en gång börjat med kolhydrater, så är det svårt att sluta!
Vad är då LCHF (det betyder LowCarbHighFat) man äter alltså mycket fett, mycket proteiner och är väldigt sparsam på "kolisar".
OCH det fungerar, är helt såld på detta och anser att det är det rätta sättet att äta!
Men, som sagt, efter Halvättern så fanns inte motivationen, varken att träna eller att äta rätt.
Hur man än vrider på saker och ting, så är godis, chips, ostbollar, kakor, bullar..........mmmmmmmmm, ändå väldigt gott!


Nu är ju resan till Thailand nästan här, bara 3 1/2 v kvar och då blir det ju mer påtagligt det här med vikten.
Så från morgondagen är det strikt LCHF som gäller!
Ska köra ett spinninpass imorgon kl.10.00 också!
Berättar mera hur det går för mig!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar