2010-02-13

Dag1 med ren LCHFmat!

http://www.kostdoktorn.se/
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
är 2 st bra bloggar om man vill veta mer om LCHF!
Det svåra är att äta mycket fett, för det är man ju verkligen inte van vid att göra, speciellt när man är en "gammal" viktväktare!
Ett knep för att få i sig mycket protein och fett är att dricka "äggmjölk" ta 3-4 ägg, smält 50g osaltat smör, ca 4dl hett vatten och mixa allt, så har du äggmjölk.
Jag vet, det låter absolut inte gott, men det är helt OK att dricka.
Jag har det i teét istället för mjölk, eller så dricker jag det som det är, det funkar också!
Jag har lärt mig, sen förra gången jag åt enligt LCHF att det är av fettet som man går ner!
Kommer ihåg första gångerna som min sambo såg mig äta/dricka fettet, han var sååå orolig att jag istället skulle gå upp och inte ner.....jag lyckades gå ner 10kg på det sättet.
Det svåra är ju, som alltid, att hålla kvar vid den nya livsstilen, eller hur?

Mitt första mål är att gå ner ett par kg innan Thailand, sen hoppas jag att jag kan fortsätta när vi kommit tillbaka från resan!
Under semestern så får vi se hur det funkar att tänka fett och proteiner, funkar det så är ju det bara ett plus, men jag räknar inte med det!
Nu väntar lite äggfrukost, sen är det ett spinpass på schemat!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar